با نوشیدن چای کوهی خشک شده سلامت دستگاه گوارشتان را تضمین کنید

مطالعات انجام شده توسط دانشگاه ماگدبورگ به این نتیجه رسیدند که با نوشیدن چای کوهی به مدت 6 ماه، بیماران مبتلا به آلزایمر حافظه خود را به میزان 9 ماه قبل از درمان بهبود می بخشند. این کار را با جلوگیری و حتی کاهش رسوب پلاک در مغز انجام می دهد.

“Planta Medica” در سال 2012 اثرات چای کوهی خشک شده یونانی بر اختلالات گوارشی را منتشر کرد. آنها دریافتند که نوشیدن چای منجر به التهاب کمتری در نتیجه فنل ها و آنتی اکسیدان های موجود در گیاه می شود.

همچنین در درازمدت سمیت را کاهش می‌دهد و توانایی چای را برای محافظت از بدن نشان می‌دهد و در بهبود سلامت گوارش مؤثر است.

“مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی” یک مطالعه حیوانی نشان داد که عصاره سیدریت به کاهش فشار خون و آرامش عروق خونی کمک می کند.

چای کوهی

دیالاسیون نشان داده شد و این به نوبه خود استرس و فشار روی عضله قلب را کاهش داد. این همچنین می تواند خواص آرامش بخش فوق العاده گیاهان را توضیح دهد.

مطالعات نشان داده اند که چای کوهستانی یونانی تاثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد و ممکن است به مقاومت در برابر اثرات پوکی استخوان کمک کند.

چای کوهستانی یونانی به عنوان یک مسکن خفیف و ضد التهاب شناخته شده است و از زمان یونان باستان به عنوان درمانی برای سرماخوردگی، درد، آلرژی، مشکلات تنفسی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شده است.

بقراط در یونان باستان نوشیدن چای یونانی کوهستانی را به عنوان تأثیر مثبت بر اضطراب و افسردگی توصیف کرد و در آوریل 2020، مجله Molecules 4 فلاونوئید موجود در سیدریت را شناسایی کرد که ممکن است در بالا بردن غلظت خارج سلولی هر سه دارو قوی تر از داروهای تک اختصاصی عمل کنند. انتقال دهنده های عصبی مونوآمین (سروتونین، نورآدرنالین و دوپامین).

افزایش هر یک از این سه انتقال دهنده عصبی باعث افزایش خلق و خو می شود و برخی از عناصر درمان خلقی ممکن است به افزایش یک انتقال دهنده عصبی خاص پاسخ دهند.

سیستم مونوآمین از زیر سیستم های متعددی تشکیل شده است که شامل انتقال سروتونین برای کنترل اضطراب، وسواس، نورآدرنالین است که به هوشیاری، انرژی و دوپامین مربوط می شود که به توجه، انگیزه، لذت و پاداش و همچنین علاقه به زندگی مربوط می شود.

چای کوهستانی یونانی از نظر اثربخشی با داروهای موجود در شرکت های داروسازی در مدیریت انواع اختلالات خلقی قابل مقایسه است.

«در تابستان که بوی مست کننده آویشن وحشی و پونه کوهی فضا را پر می‌کند، در حومه‌های یونان زندگی می‌کند».

1 قاشق غذاخوری (2 گرم) چای کوه یونانی را بردارید و در یک دم نوش قرار دهید. در آب جوش بریزید و 3 تا 5 دقیقه دم کنید.
برای طعم دادن، عسل یا آب لیمو را اضافه کنید سعی کنید از قندهای تصفیه شده اجتناب کنید زیرا به اجزای چای آسیب می رساند.