قارچ دکمه ای سفید که در اتوبان همت تصادف کرد

تخمین زده می شود که حدود 140000 گونه قارچ دکمه ای سفید روی زمین وجود داشته باشد، اما تاکنون تنها 10٪ (حدود 14000) نامگذاری شده است و این تعداد به طور پیوسته در حال افزایش است.

قارچ، رطوبت و دمای مناسب، زیر جنگل، مراتع، مواد آلی غنی از خاک، شاخه های پوسیده و تکه های درخت روی آن رشد می کند. قارچ ها در زیستگاه هایی که با اندام میوه دهی در رنگ ها و شکل های قابل توجه پخش می شوند برجسته هستند.

با این ویژگی ها توجه بشر را به خود جلب کرده و روش های استفاده از قارچ بررسی شده است. قارچ ها به دلیل طعم و مواد مغذی به عنوان مواد مغذی توسط بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته اند.

قارچ

رومیان باستان «غذای خدایان» و مصریان نخستین «هدایای خدای اوزیریس» و چینی‌ها آن را «اکسیر حیات» نامیده‌اند. در تاریخ بشریت، قارچ‌ها به‌ویژه به عنوان غذا مصرف می‌شده است.

در فصل بارندگی تقریباً 1000 گونه قارچ در سراسر جهان به عنوان خوراکی طبقه بندی می شوند. قارچ ها به عنوان غذاهای سالم در سراسر جهان با پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی، کیتین، اسیدهای آمینه ضروری و همچنین چربی و کالری کم شناخته می شوند.

ارزش غذایی قارچ با مواد غذایی مانند ذرت، سویا یا لوبیا قابل مقایسه است. آنها به خصوص غذاهای مهمی هستند که دارای آمینو اسیدهای اساسی هستند.

در قارچ ها، پروتئین هایی در سطوحی از 5 تا 49 درصد وزن خشک وجود دارد. علاوه بر پروتئین، فیبرهای غذایی، مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر آهن و ویتامین ها و کربوهیدرات ها.