لوبیا چیتی را جایگزین گوشت کنید

لوبیاها را در یک آبکش بزرگ بریزید و آنها را مرتب کنید تا سنگ ها یا زباله ها را جدا کرده و دور بریزید. آنها را خوب بشویید و به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. روی آن را با 2 تا 3 اینچ آب بپوشانید و لوبیاهای شناور را دور بریزید. در دمای اتاق به مدت 8 ساعت یا یک شب خیس کنید. آبکش کنید و آبکشی کنید.
در یک قابلمه بزرگ یا فر هلندی، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. اگر لوبیا تند دوست دارید، هالاپینو را با پیاز اضافه کنید.
زیره را هم بزنید و سپس لوبیا، آب، پونه کوهی، نمک و چند عدد فلفل آسیاب شده را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید و بدون درپوش بجوشانید تا لوبیاها نرم شوند.

لوبیا چیتی

قیمت لوبیا چیتی زمان به تازگی لوبیا شما بستگی دارد. من دوست دارم از 1 ساعت شروع کنم و بعد از آن هر 15 دقیقه یکبار بررسی کنم. در صورت نیاز مایع بیشتری به قابلمه اضافه کنید تا لوبیاها زیر آب بمانند. من دوست دارم لوبیا چیتی خود را تا زمانی بپزم که شروع به از هم پاشیدن کنند و مایع لوبیا اطراف آنها غلیظ شود.
حرارت را خاموش کرده و آبلیمو را هم بزنید. لوبیاها را با نمک بیشتری مزه دار کنید (معمولاً ½ تا 1 قاشق چای خوری اضافه می کنم)، فلفل بیشتر و در صورت تمایل پودر چیلی. در صورت استفاده با گشنیز تزئین کنید. حبوبات را در ظرف در بسته در یخچال تا 5 روز نگهداری کنید یا تا 3 ماه در فریزر بگذارید.

  • منابع:
  1. Creamy and flavorful, they’re a delicious side dish