نگاهی به تغییرات لباس مردانه از زمان ورود به بازار

از نظر تاریخی، زنان نسبت به مردان نسبت به ظاهر خود بسیار آگاه تر بوده اند، اما به نظر می رسد در زمان های اخیر تغییری در این سطح از تمرکز بر ظاهر در بین مردان ایجاد شده است.

به طور خاص، مردان جوان در نسل Y که توسط رسانه های جمعی و فعالیت های بازاریابی اجتماعی شده اند، به ظاهر آگاه شده اند که منجر به مصرف پوشاک می شود.

مردان جوان معمولاً از سویشرت شلوار مردانه ورزشی برای بیان هویت خود استفاده می کنند و آرزوهای آنها برای برقراری ارتباط ممکن است بر مصرف پوشاک آنها تأثیر بگذارد.

درک رابطه بین هویت مردان دانشگاهی و انتخاب لباس آنها اطلاعات مفیدی را در اختیار بازاریابان پوشاک قرار می دهد تا استراتژی های موثری برای تولید و بازاریابی لباس کار مردانه مطابق با ارزش های مشترکی که این گروه برای شناسایی با آن ها تلاش می کند توسعه دهند.

طبق نظر هاگ و بنیستر، افراد می توانند یک نقطه مرجع مثبت یا یک نقطه مرجع منفی داشته باشند که از آن برای دستیابی به هویت مورد نظر خود استفاده می کنند.

تاکنون تحقیقات زیادی در مورد جنبه های مثبت انتخاب مصرف مصرف کنندگان انجام شده است. فقدان تحقیق در مورد جنبه های منفی انتخاب مصرف ما را برانگیخت تا تأثیر آنها را بر رفتار مصرف کننده زیر سوال ببریم.

رفتار اجتنابی مصرف کنندگان به آنها این امکان را می دهد که فاصله بیشتری بین خود و هویت نامطلوب خود ایجاد کنند و در آستانه هویت مورد نظر خود باقی بمانند.

بنابراین، این تحقیق بر روی سویشرت مردانه دکمه دار و استایلی که مردان دانشگاهی از آن اجتناب می کنند، تمرکز دارد. یک مطالعه اکتشافی بر روی مردانی که در یکی از دانشگاه‌های بزرگ غرب میانه تحصیل می‌کردند، انجام شد.

بر اساس نتایج مطالعه اکتشافی، سؤالات مصاحبه پژوهشی برای هر گونه مطالعه بعدی اصلاح می شود تا به مشکل تحقیق به طور مناسب رسیدگی شود.

هدف از این مطالعه اکتشافی بررسی این بود که مردان کالج چه لباس هایی را ترجیح می دهند، چه هویت هایی را از طریق پوشش خود به دست می آورند و از چه چیزی می خواهند در انتخاب سویشرت مردانه قهوه ای خود اجتناب کنند.

سؤالات تحقیق ما به شرح زیر بود: آیا لباس مردان دانشگاهی نشان دهنده هویت آنها است و آنها می خواهند از طریق انتخاب لباس خود چه چیزی را بیان کنند؟ و مردان در سن دانشگاه از چه هویت های نامطلوبی در انتخاب لباس خود اجتناب می کنند؟

  • منابع:
  1. College men’s fashion: clothing preference, identity, and avoidance
  • تبلیغات:
  1. دوخت کت شلوار دامادی با حوله
  2. تصویر اولین زن آشپز ایرانی که از گوگرد برای ترش کردن غذا استفاده کرد!
  3. راهنمای جامع انتخاب کفش مجلسی زنانه
  4. راز موفقیت در پول در آوردن را از افراد باتجربه بیاموزید