پلاسکو تهران موجب رشد سریع دندان های یک نوزاد شد

تولید جهانی پلاسکو تهران در دهه های اخیر بی وقفه رشد کرده است.

پلاستیک‌ها به ما کمک می‌کنند مواد غذایی را حفظ کنیم، سازه‌ها را عایق کنیم، از وسایل الکترونیکی استفاده کنیم و وسایل نقلیه را در مصرف سوخت بیشتر کنیم.

با این حال، میزان مصرف پلاستیک در جوامع ما منجر به ردپای کربن بالا، حجم بالای زباله، آلودگی مداوم و آسیب به حیات وحش و اکوسیستم می شود.

در سال‌های اخیر، آگاهی روزافزون از آلودگی پلاستیکی در همه جا، افکار عمومی را هدایت کرده و راه را برای مداخله سیاسی قوی‌تر در این جبهه هموار کرده است. گزارش های OECD Global Plastics Outlook به دنبال اطلاع رسانی و حمایت از این تلاش ها هستند.

پلاسکو

سناریوهای سیاست چشم انداز جهانی پلاستیک تا سال 2060

چشم انداز جهانی پلاستیک: سناریوهای سیاست تا سال 2060، دومین گزارش از دو گزارش، مجموعه ای از پیش بینی های منسجم را در مورد پلاستیک تا سال 2060 ارائه می دهد، از جمله استفاده از پلاستیک و زباله و همچنین اثرات زیست محیطی.

از طریق مجموعه ای از بسته های سیاستی برای خم کردن منحنی پلاستیک، چشم انداز مزایای زیست محیطی و پیامدهای اقتصادی اتخاذ سیاست های سختگیرانه تر را نشان می دهد.

نکات برجسته سیاست از گزارش دوم چشم انداز جهانی پلاستیک: سناریوهای سیاست تا 2060 خلاصه ای از یافته ها و پیام های کلیدی را به همراه برخی از مهم ترین نمودارها و ارقام ارائه می دهد.

سناریوهای سیاستی برای خم کردن منحنی پلاستیک
در حالی که پیش‌بینی می‌شود با توجه به معمول، استفاده جهانی از پلاستیک، زباله‌ها و آسیب‌های زیست‌محیطی مرتبط تا سال 2060 افزایش یابد، سیاست‌های به‌موقع و بلندپروازانه می‌تواند آسیب‌های زیست‌محیطی آینده و به‌ویژه نشت پلاستیک به محیط‌زیست را به شدت کاهش دهد.

سطح جاه طلبی سیاست ها و مشارکت بین المللی میزان کاهش آلودگی پلاستیکی را تعیین می کند.

چشم انداز جهانی پلاستیک دو سناریو سیاست را با سطوح مختلف سختگیری مقایسه می کند.

سناریوی سیاست اقدام منطقه‌ای نشان‌دهنده تعامل متفاوت منطقه‌ای است، با اهداف بلندپروازانه‌تر برای کشورهای OECD نسبت به کشورهای غیر OECD، در حالی که سناریوی سیاست جاه‌طلبی جهانی بسته سیاستی بسیار سخت‌گیرانه‌ای را بررسی می‌کند که هدف آن کاهش نشت پلاستیک تا سال 2060 در سطح جهانی است.