سیب زمینی نجات دهنده فقر مردم

در ایالات متحده، مردم به طور متوسط ​​سالانه 126 پوند سیب زمینی برای هر نفر می خورند. با این حال، سیب زمینی به عنوان یک سبزی در بشقاب غذای سالم هاروارد به حساب نمی آید، زیرا دارای کربوهیدرات بالایی است که بدن به سرعت هضم می کند و باعث افزایش قند و انسولین خون و سپس پایین آمدن آن می شود از نظر علمی، گلیسمی بالایی دارند.

به عنوان مثال، یک فنجان سیب زمینی تأثیری مشابه یک قوطی کولا یا یک مشت لوبیا ژله ای روی قند خون دارد. اثر ترن هوایی یک بار گلیسمی بالا در رژیم غذایی می تواند باعث شود که افراد بلافاصله پس از صرف غذا دوباره احساس گرسنگی کنند، که ممکن است منجر به پرخوری شود.

در درازمدت، رژیم های غذایی سرشار از سیب زمینی و غذاهایی با کربوهیدرات بالا که به سرعت هضم می شوند، می توانند به چاقی، دیابت و بیماری قلبی کمک کنند.

به نظر می رسد قیمت سیب زمینی ترد پفکی عامل خاصی برای افزایش وزن و دیابت باشد:

مطالعه ای در سال 2011 توسط مظفریان و همکاران. که رژیم غذایی و عادات سبک زندگی 120000 مرد و زن را تا 20 سال دنبال کرد و به این موضوع پرداخت که چگونه تغییرات کوچک در انتخاب غذا باعث افزایش وزن در طول زمان شده است.

افرادی که مصرف سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی پخته یا پوره شده خود را افزایش دادند در طول زمان وزن بیشتری اضافه کردند – به ترتیب هر چهار سال یکبار 3.4 و 1.3 پوند اضافه وزن.

افرادی که مصرف این غذاها را کاهش دادند، مانند افرادی که مصرف سایر سبزیجات را افزایش دادند، وزن کمتری اضافه کردند.
یک مطالعه طولانی مدت مشابه نشان داد که مصرف زیاد سیب زمینی و سرخ کردنی با خطر بیشتر دیابت در زنان مرتبط است و جایگزینی سیب زمینی با غلات کامل می تواند خطر دیابت را کاهش دهد.

سیب زمینی حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B6 است. اما قیمت سیب زمینی شکم پر مجلسی تنها منبع این مواد مغذی نیست و بهترین هم نیست؛ به عنوان مثال، کلم بروکلی تقریباً 9 برابر بیشتر از یک سیب زمینی ویتامین C دارد.
لوبیا سفید تقریبا دو برابر پتاسیم دارد.

غلات کامل یک انتخاب عالی هستند، به خصوص غلات کم فرآوری شده مانند برنج قهوه ای و کینوا.
لوبیا همچنین می تواند به عنوان یک ظرف جانبی “نشاسته ای” قرار گیرد. آنها سرشار از فیبر و پروتئین هستند و نسبت به غلات فرآوری شده باعث افزایش کمتری در قند خون می شوند.
اگر به دنبال آن بافت پوره سیب زمینی هستید، این دستور غذا را امتحان کنید که به جای آن از گل کلم استفاده می کند.

  • منابع:
    1. The problem with potatoes
  • تبلیغات:
  1. گربه ای که علاقه ی زیادی به خوردن عرق یونجه دارد
  2. آیا می دانستید قارچ باعث بند آمدن خون دماغ می شود؟
  3. جاروبرقی متفاوتی که به گونه ای دیگر کار می کند!!!
  4. با جرثقیل خانگی ماهیانه صد میلیون تومان درآمد کسب کنید!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.